hannahjacobson

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Hopptävling (lokal) Frosta RF, Hörby

Av Hannah Jacobson - 11 augusti 2012 20:30

På väg till tävlingen så skrev jag i mina anteckningar "På väg nu. Det känns skit. Kroppen känns svag... Hur ska det här gå? Jag får inte tappa tålamodet, hoppet och framför allt inte fokusen."


Varför har det blivit så mycket problem med lastningen? Han som bara kunde gå in utan problem. Som tur så tog det inte så lång tid att lasta honom, han kom ju in. Under resan till Hörby som tar cirka 30-45 min ville jag inget hellre än att sjunka igenom bilgolvet och gömma mig vid vägkanten, men istället så sjönk jag in i min bok och läste hela vägen.



Humöret blev bättre när vi anlände till tävlingsplatsen; vilken fin anläggning! Tyvärr så stannade inte humöret uppe särskilt länge. Anmälningarna som vi gjort och broddarna var fel, som tur så fick vi låna ett par broddar av några riktigt snälla människor som parkerat nära oss. (Dem hjälpte mig även vid lastningen hem, vilket jag är otroligt tacksam över!) Det var bara att ladda om och sedan bege sig till framhoppningen!


Resultat:

Lätt C+ (85 cm) – Nollade fas 1, men rev sista hindret i fas 2. Kom femma (en utanför placering)

Lätt B (90 cm) – Nollade första omgången och nollade även omhoppningen. 1:a placering. Min första seger med Windy Boy i Sverige.


Jag vet tyvärr inte hur många det var som startade i varje klass, men jag är nöjd och hade riktigt roligt – det är det viktigaste.


Detta var min första riktiga hopptävling med Windy Boy i Sverige. Innan dess så har jag tävlat lite i Spanien medan vi bodde där, men då var jag inte särskilt intresserad och tog det inte så seriöst. Det var ungefär 2 år sedan som jag tävlade över huvud taget i hoppning. Så det var riktigt länge sedan som vi hoppade på en tävlingsbana och det märktes!


Med humöret i topp och upphettade kinder kom jag ut från hoppbanan, jag skrattade och log med hela ansiktet mot min syster. Det var länge sedan som jag kände denna känsla; musklerna värkte, glädjen spred sig ut i kroppen med varje hjärtslag och Windy som äntligen fick göra det han älskade och framförallt att känna nervositeten släppa taget från sitt hårda grepp. Det är ganska häftigt hur allt i omgivningen försvinner så fort man kommer in på tävlingsbanan. Vaksamt lyssnar man på rösten i högtalarna som ska tala om när man får starta, musiken som man hörde i början finns nu inte längre i bakgrunden eftersom man är så djupt koncentrerad. Så fort man hör sitt namn och startsignalen i högtalarna så slår hjärtat hårt i bröstet medan man förbereder sig för att närma sig första hindret. Då är det bara hästen, en själv, hindren och vägen som existerar. Det var så härligt. Det är detta som jag vill göra, det var detta som jag såg på stora tv skärmen när stora hästar hoppade riktigt höga hinder, då var jag inte särskilt gammal. Med stora förväntansfulla ögon och ett hjärta som galopperade iväg över hindren så visste jag att det var just det som jag ville göra i framtiden. Jag älskar det, jag älskar min häst och jag älskar att det känns som om tiden stannar när vi hoppar över hindren.

Tack så otroligt mycket för denna underbara dag! Även ett stort tack till alla dem som hjälpte mig! Vi fick hjälp vid lastning och jag har träffat många underbara människor idag.



Kom ihåg att alltid läsa propositionen noga samtidigt (eller innan) ni anmäler er till en tävling och anmäla i "lugn och ro", om man gör det fort är det lätt att det blir fel och kanske läser propositionen lite för sent och missar viktig infomration. Ett misstag som jag absolut inte kommer göra om!

+ Vid ärvvarvet ska vinnaren även galoppera ett extra varv ensam –oops det missade jag! (Vet inte om det alltid är så)


 

                           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah Jacobson - 1 januari 2013 20:41

Med nya tag tar jag mig an ett nytt år med nya möjligheter och nya drömmar... Många drömmar har redan uppfyllts under jullovet och tidigare, men det stoppar mig inte från att fortsätta kämpa vidare... 2012 har sitt slut, men det ha vi alla. Utan ett ...

Av Hannah Jacobson - 10 november 2012 21:46

  En relation till sin syster är en påtvingad relation. Vare sig man vill eller inte så kommer man alltid att vara systrar, de är förenade med ett band som inte går att lösa upp. Det är en relation som kan se väldigt olika ut och förändras mycket m...

Av Hannah Jacobson - 15 oktober 2012 23:22

Mycket i skolan, därför är jag inte särskilt aktiv här på bloggen. Jag kommer att skiva så fort jag har tid och lust. Mycket på gång, gäller att prioritera samtidigt som de kalla vinter vindarna få fart på de färgglada höstlöven. ...

Av Hannah Jacobson - 1 september 2012 22:48

   Snart är det jag som kommer sväva bland de lätt molnen!   ...

Av Hannah Jacobson - 31 augusti 2012 15:30

Teater på Bäckaskogs slott! Jag blev dragen upp på sen och utpekad som tjuv... Mina mungipor är nu ömma av denna härliga dag! Många skratt och mycket fnitter.     ...

Presentation


Jag är en hästintresserad tjej på 17 år. Mitt namn är Hannah och jag bor i södra Sverige, Skåne. Här kan ni läsa om mig och mina hästar, hur mitt liv ser ut. Mina hästar: Windy Boy & Shamal

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards